Koen en Sanne naar Vietnam, Cambodja, Sri lanka en de Malediven

De eerste week

Hallo allemaal!

Hier een berichtje vanuit het bergachtige Vietnam! De eerste dagen zijn omgevlogen. De vluchten naar Hanoi gingen goed, waren relax en aan eten en drinken was geen tekort.

Eenmaal op het vliegveld begon het avontuur pas echt, een taxi zoeken was niet het probleem, maar vind diegene maar eens die je niet op wil lichten

Laughing
. Dit lukte ons gelukkig heel aardig en zelfs een hotel werd in een keer gevonden. In de Middag hebben we een stads wandeling gemaakt in de ZEER chaotische binnenstad van Hanoi, Mijn god wat een hoop(zijn niet tellen zoveel)scooters! Een stoplicht op groen betekend doorrijden en rood betekend helaas hetzelfde, maakt het oversteken er niet makkelijker op, na de eerste dag hadden we het truckje gelukkig door en liepen we maar gewoon door.

De dagen erna hebben we mooie dingen in Hanoi bekeken zoals het poppentheater (is niet zo suf als het klinkt), een aantal tempels en hebben we ons rond laten fietsen in een fiets tuc tuc(òf zoiets). Hierna vertrokken we oostwaarts richting Halong Bay met de bus waar we een driedaagse rondvaart gingen maken.

In deze baai waren verschillende grote grotten waarvan we er twee zijn gaan bekijken, ze zijn van binnen ongeveer zo groot als een grote kathedraal, echt ongelofenlijk. Na de grotten en zijn we gaan kayakken en waarempel we waren ook nog de snelste, moet je nagaan hoe slecht de rest was. Als afsluiting van de dag hebben we nog een heerlijke duik in debaai genomen, hetwaterwatzowarm alseen badwas!'s Avondswas heteten heerlijk,wekregen verse Vis, Krab, Garnalen, en zelf hele vissenwerdenons voor geschoteld. Helaas moest al dit lekkers met stokjes verorberdworden,wat volgens koen natuurlijk te langzaam ging

Sealed
.De avond einigde Met een biertje met wat andere backpackers op het upper deck.

De volgende dagen zijn we nog gaan Hiken in een regenwoud en daarna lekker gaan relaxen op monkey Island, waar sanne haar blikje fanta nog gejat werd dooreen brutaleaap.Naeen nachtje ineen Hotelopeen eilandin HalongBay zijn we weer met de bus naar Hanoi vertrokken. Hier zouden we met de nachttrein naar Sapa in het uiterste noorden vertrekken.

Hier kwamen we vandaag dus om 06:30aan en na een hotel gescoord te hebben zijn we meteen op een 14 km lange hike vertrokken. Het uitzicht boven op de berg was echt supermooi. We z?jn ook nog bij locale mensen thuis geweest, heel anders dan wij gewend zijn,een houten huis zonder echte muren, koken opeen houtvuur maarweleen TVmidden in hethuisje,welapart.

Nu gaan we even een hapje eten,morgen moeten we om 07:30 weer paraat staan om wederom weer een mooie tocht te gaan maken.

Zoals jullie horen bevalt het backpacken super, we hebben al mensen ontmoet uit Belgie, Duitsland, Zwitserland, Australie en Chili en natuurlijk ontbreken de NL ook niet

Laughing
. Het weer is ons nog heel gunstig gestemt geweest. Hetis constant zo rond de 30graden,half bewolkt maarwel mêteen luchtvochtigheid van 300%, lekker benauwddus.

We proberen binnenkort nog wat foto's online te zetten.

Groetjes Koen en Sanne

Ralf

Hey koen en Sanne!

Zo te lezen zijn jullie je niet aan het vervelen.
Het klinkt allemaal super mooi!!
Veel plezier en geniet vooral!

Groetjes ralf

Janneke

Jullie zijn al bijna een weekje weg en al veel gezien lees ik wel :) Leuk jullie verhalen te lezen!Het valt me nog mee dat alles zo goed gaat (nog geen philips-acties) ;-) haha! Die willen we natuurlijk ook graag horen :-)

Have fun!!

Liefs Janneke

Mariska en Rutger

Nou ik vind je blikje fanta laten jatten door een aap best een Philips actie :p Maar jeetje wat hebben jullie al veel gedaan in een kleine week tijd!! We zien de foto's wel verschijnen en denken ondertussen (enigszins jaloerse gedachten dan) aan jullie.

Liefs Rutger en Maris

Ingrid en mart en pap en mam

Hoi sanne en koen, vanmorgen lekker ontbeten aan jullie eettafel, hier gaat het ook prima, gisteren fietsen gehuurd en naar zee geraced, leuk huisje hebben jullie. Jullie lekker genieten van de vakantie en tot ziens en bedankt voor de gastvrijheid, Gr. Mart en ingrid en jullie pa en ma

Joep en >Nel

Ha Koen en Sanne,
Geweldig wat een reis. Is duidelijk nbiet voor 60 plus hahah.
Wat avontuurlijk al de eerste week.
We kijken uit naAR JULLIE FOTOS.
wIJ LUIEREN LEKKER IN lANZAROTE.

vEEL PLEZIER

nEL EN >jOEP

Jo, Annie en Manon

Hoi koen en Sanne,
alleen al de foto van het kajakken, het is daar inderdaad supermooi Wat hebben jullie in de eerste week al veel ondernomen.
Dit is een vakantie waar je in ieder geval goed moet kunnen zwemmen. Wat de apen betreft niet voor niets is er het gezegde "die brutale aap" .
liefs papa, mama en Manon

Fenna

Ha San & Koen!
Klinkt echt super leuk, leuk om te lezen wat jullie al in een week gedaan hebben! Je blijft je weer verbazen over een andere cultuur hè;)
Geniet er verder van en we wachten weer op het volgende verhaal.

Xx Fenna

Rogé en Marian

Ha Koen en Sanne,
Klinkt allemaal erg goed, leuk om te lezen wat jullie nu zoal doen! Geniet ervan en tot het volgende verhaal maar weer...!

Rogé en Marian