Koen en Sanne naar Vietnam, Cambodja, Sri lanka en de Malediven

Change of plans

Hallo allemaal,

Een beetje later dan verwacht maar vanwege de vele uitstapjes en onderhoud aan de website zetten we nu pas weer een verhaal op de site. We hebben behoorlijk wat meegemaakt dus maak je borst maar nat! (we zullen weleen aantal hoogtepunten vertellen anders wordt het wel erg lang verhaal

Laughing
) We hebben besloten om niet via Phom Penh naar Sri lanka te vliegen maar via Bankok, dus we gaan na cambodja naar Thailand!!

Nadat we lekker uitgeslapen en bebadderd waren in ons bed enzwembad, zijn we de volgende dag per Motrock (een brommer met aanhanger) PhnomPenh gaan verkennen. Als eerste gingen we naar deKilling Fields. Best wel leguber, je moet het eigenlijk maar vergelijken met de vernietegingskampen uit de tweede wereldoorlog. Het verschil was dat ze de mensen hier met schoppen, hamers, bijlen etc ombrachten.Na deze ervaring zijnwe naar de S-21 gevangenis gegaan, dit was een oude basisschooldie omgebouwd was tot gevangenis/martel gebouw.Hier werden de mensen 'bewaard' voordat ze naar de killingfields gebracht werden.Na dezezware onderwerpen wilden we naar de mooie palijzen en tempels van Phnom penh gaan bezichtigen.Deze zijnecht super mooi,echt zilveren tegels, gouden dakpannen, helemaal bling bling van binnen en van buiten. Helaaswas deKoning net overleden en was alles gesloten en konden we dusalleen de buitenmuren zien...beetje jammer..

Undecided
Gelukkig was Sannewel blij want die mocht weer in drzwembad gaan vertoeven.

De dagerna zijn we met de busnaar Siem Reap vertrokken.. we hadden een super luxe bus met heel veel beenruimte, Films en zelfs WIFI! Tijdens de reis kon je heel veel van de omgeving zien. Echt heel veel armoede en rommel langs de weg, al zien de mensen er wel heel gelukkig uit, teminste niet zo gehaast als wij altijd zijn.

Eenmaal aangekomen hebben we weer een motrock naarons hotelletje gepakt, Koen hadwederom een sanne hotel uitgekozen. DWZ eentje met een zwembad. De volgende ochtend stond de wekker om 04.30 (ja echt te vroeg) om de zonsopgang bij Ankhor Wat te gaan kijken, beetje jammer dat het bewolkt was en dus geen zonsopgang te zien was

Undecided
, Het uitzicht was wel nog steeds super mooi!.Om zes uur was Ankor Wat open en zijn we de tempels gaan bekijken, om een uur (dus al 7 uur tempels bekeken) waren we wel 'uitgetempeld' en zijn we de rest van de middag gaan relaxen. S'avonds heerlijk avondje uit geweest in het gezellige stadje.

De volgende ochtendzijn we naar de grensovergang naar Thailand gegaan, het zou volgens de boeken maar kort duren, beetje jammer dus dat we daar drie uur gestaan hebben!! Er zat gewoon geen logica in, de rij voor thaise mensen was er niet, dus was die gewoon leeg, terwijl onze rij te lang was en gewoon verder liep over de straat! Gelukkig waren de mensen om ons heen wel gezellig,mochten we na drie uur de grens over en kwamen we om zeven uur s'avonds laat aan in Bangkok. Natuurlijk hadden wij geen zin om nog naar het guesthouse te zoeken en hadden we een veel te duur hotel,de dag erna achter komend dat ons hotel gewoon twee straten verder op lag

Wink

Wat hebben wij genoten in Bangkok, na een ruime maand geen fatstoenlijke stad gezien te hebben, Ho Chi Min stad in Vietnam komt nog niet eens in de buurt van een stad.We vonden het heerlijk om weer eens een beetje europees te doen. We hebben hier in Bangkok het paleis gezien, het voelt net of je inEurodisney bent, zo sproojesachtig mooi!Het bleek ook nog eens boedha-day te zijn waardoor we de hele dag werden rondgereden in een tuk-tuk voor bijna noppes (we moesten wel in drie winkeltjes naar binnen en doen alsof we iets wilde kopen, dat was natuurlijk geen probleem voor Sanne die net deed alsof ze een ring uitzocht maar haar vingers waren natuurlijk veel te klein voor die ringen

Laughing
. S'avond is het super gezellig in het backpackers deel waar je heerlijk op een plastic stoeltje zit met een biertje voor nog geen euro en kletsen met lokale mensen!

We hebben natuurlijk ook nog een leuke trip gedaan naar hetmidden-westen van Thailand waar we floating market ( soort markt op het water), bridge over river Kwai ( is in de tweede wereldoorlog gemaakt door nederlandse en engelse krijgsgevangen), treinritje (leek gewoon net alof je in een achtbaan zat, je kon gewoon achter aan de wagon hangen!) en sliepenin een drijvend hostel, een hele ervaring!De tweede dag van de trip begonnen we met raften (was eigenlijk gewoon relax dobberen opde rivier ), waarna we opeen olifant zijn geklommenen een ritje hebben gemaakt,super gaaf gewoon! Inde middag zijn we ook nog naar tiger tempels geweest, zoals de naam zegt zou je verwachten een tempel maardie hebben we niet gezien.. wel als een echte toerist op de foto met een tijger.

De laatste dag hebben we afgesloten met een tempeldagje, ja we worden echte experts op dit gebied want Sri lanka is ook een tempelland! Sanne is al een beetje tempelmoe en wil na een half uur al verder, koen houdt het nog net wat langer vol

Cool
S'avonds betraden we Sannes domein weer, wat bekend dat er weer vollop geshopt en afgedongen kon worden, op Khao san street is dit succes verzekerd!

Helaas vloog de tijd voorbij in Thailand en gaan we zeker nog een keer terug om meer van dit prachtige land te bekijken! Natuurlijk zijn we ook benieuwd naar ons volgende land: Sri Lanka waar nu heen vlogen. Na een vlucht van vier uur kwamen we in de regen aan in Sri Lanka, er bleek namelijk weer een thyfoon over te komen (jaja we lijken wel een magneet, ze achtvolgen ons ). In Negombo kwamen we er snel achter dat dit land nog verre van ontwikkeld is, al zijn de prijzen wel ontwikkeld.

We hebben inmiddels een auto met chauffeur geregeld voor tien dagen dus dat wordt even relax reizen (echt backpacken is hier lastig). Computers en wifi in de hotels is niet meer vanzelfsprekend dus zijn we nu weer aangewezen op de internetcafes met lekkere sri lakaanse thee.(grappig detail, dit internet cafe heeft welgeteld 1 computer

Surprised

Natuurlijk hier weer een 'Wist je datje': Wij het altijd voor elkaar krijgen om uit de boeken een restaurant uit te kiezen dat of niet meer bestaat of verhuisd is. Resultaat: twee mensen die liggen te kibbelen dat ze weer verkeerd gelopen zijn.....maar uiteindelijk vinden we toch wel wat lekkers te eten.

oh ja deze wil ik(koen) jullie niet onthouden. Het begint tewijl we net door de duane van Sri lanka heen zijn. We waren zowat als snelste er doorheen en wat trots we waren. Sanne had een potje mentos in haar hand en wees heel enthousiast naar een lange rij met mensen die nog stonden te wachten. Helaas.......het dopje zat niet goed op de pot met mentos, met als resultaat dat er 50 mentosjes over de vloer vlogen en alle mensen naar ons keken.....hihi foutje bedankt.

Zo weer lang genoeg voor deze keer.

Wij gaan weer een eet tentje zoeken (hopelijk eentje die nog echt bestaat

Wink

Aayu-bowan (doei)

Groetjes Koen en Sanne

Nel en Joep

Ha reizigers,
Wat wer en prachtig verhaal. Sri LANKA schient ok prachtig te zien. Hiel veul plezeer nag.

elke

Wat leuk om al jullie belevenissen te lezen!! Ben erg benieuwd naar alle foto,s!
Veel plezier nog!!

Wies

Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen. Zo te horen genieten jullie enorm! Ik ben net als Elke ook erg benieuwd naar de foto's :) Veel plezier weer! xx

Jo, Annie en Manon

Hallo Sanne en Koen ,

Wat ongelofelijk gaaf wat jullie allemaal meemaken, zien en doen in dat verre Azie. Echt heel spannend om al de leefgewoontes (van mensen) en dingen te zien van een andere cultuur.
We zijn reuze benieuwd naar de rest van jullie verhalen en foto's.
Heel veel plezier nog,
groetjes en heel veel liefs van Manon, Papa en mama

Fenna

Ha San & Koen,

Wat een leuke verhalen steeds, klinkt echt goed en jullie ondernemen veel!! Denk dat jullie nu wel bijna tempel moe zijn? Leuke details worden er ook vermeld;) Liefs xx Fenna

Janne

Ha Sanne en Koen!!

Klinkt weer erg goed, jullie vertellen het zo gedetailleerd dat we bijna het gevoel krijgen ook daar te zijn :-)
De trip naar River Kwai en de floatel is herkenbaar; daar zijn Tess en ik ook geweest! En Bangkok natuurlijk ook...erg leuk om dan te lezen hoe jullie ervaring is.
Succes met de mentosjes en tot over een paar weken :-)
Xx