Koen en Sanne naar Vietnam, Cambodja, Sri lanka en de Malediven

Cambodja!

Hallo allemaal!

Hoe is het in het in het schone Nederland? ja idd schoon dat is wel iets wat je gaat waarderen, wat een hoop zooi hier op straat en zo! Dit is het eerste verhaal wat niet vanuit Vietnam is geschreven maar vanuit het warme (jaja idd nog warmer, maar wel met een lagere luchtvochtigheid, dus het is ook nog lekker warm) Cambodja!

Nadat we Da lat verlaten hadden zijn we dus met de bus naar Saigon/Ho Chi Minh city gereden. Deze rit was niet bepaald een prettig ritje. Je moet het een beetje vergelijken of je met een LADA zonder vering op een onverhard bospad door de Franse provance wedstrijdje aan racen bent! Je kont is behoorlijk beurs na zo'n ritje van 7 uur, en dat kotsende meisje langs ons verzachte het geheel ook niet

Cool

Eenmaal in Ho Chi Minh(HCM) aangekomen hadden we met een nieuw tijdsrecord onze kamer geregeld. Om de volgende dagen alvast te plannen zijn we hier in een paar van de honderd tour operaters naar binnen gelopen. Je wordt gewoon naar binnen geduwd als je niet goed oplet!

Dag 2 in HCM zijn we de mooie tempels/gebouwen en musea gaan bekijken. Alhouwel mooi....het War museum was echt schokkend. Het liet met foto's de Vietnam oorlog voorbij komen. De ene nog schokkender dan de andere echt niet normaal....Sanne had het naar 1 zaal wel gehad en heeft in de hal gewacht (wat overigens best veel mensen deden). Ze lieten hier dingen zien die bij ons echt niet tentoon gesteld zouden worden. Het liet hier een gruwelijk beeld van de oorlog zien, Erg indrukwekkend en schokkend.

Dag 3 in HCM zijn we naar de Cu Chi tunnels geweest, dit was het tunnel netwerk waar vanuit de Vietcong vocht tegen eerst de Fransen en later de Amerikanen. We zijn hier door 40 meter van de tunnels gekropen (dit waren wel de Kentucky Fried Chicken gangen zoals de Gids het noemde, dit omdat ze 1.10 hoog waren terwijl de werkelijke tunnels maar zo'n 50 tot 60 cm hoog waren).Sanne had overigens geen moeite met de tunnels, dit in tegenstelling tot Koen die toch wel flink moest bukken wilde ie niet vast komen te zitten

Laughing
Het tunnelnetwerk is zo 250 km lang, heeft 3 etages en word nog steeds gebruikt door het Vietnamese leger. Ze lieten ook vallen zien die de Vietcong gebruikten, erg AUW allemaal!

De volgende dagen zijn we met de boot over de Mekong delta gevaren richting de Cambodjaanse grens. Het viel echter een beetje tegen, het uitzicht was niet zo mooi als we al gezien hadden, de reisleidster dacht dat ze een of andere generaal in het leger was en de groep zelf bestond 95% uit dode figuren (figuurllijk dan hè) en als afsluiter gingen we naar een bandje luisteren die vietnamese muziek speelden. Advies: gehoorschade is niet uitgesloten! Mijn god, Sanne zingt 10x beter dan die gasten, dat wil wat zeggen toch.

Wink
'S avonds sliepen we in een hutje bij mensen thuis, dit was wel erg gezellig! We hebben samen gekookt met 2 Amerikanen en een Let. We sliepen half in de openlucht, was erg gaaf! De dag erna hebben we een boeren markt en een basis school bezocht waarna de tocht met de 'gezellige' groep voortgezet werd richting de Cambodjaanse grens. Na een nog een nachtje slapen vlak bij de grens gingen we met de boot naar de grens met Cambodja, hier werden we Cambodja style overgeladen in een 10 persoons busje, dit wil dus zeggen dat we er met 17 man incl bagage in gingen, lekker 2 uur opgepropt met 35 graden zonder airco over een hobbel weg met een chauffeur die om de 10 min stopte om drinken en boodschappen voor zichzelf te halen. Maar we zijn heelhuis aangekomen en hebben hier nu een super hotelletje incl super zwembad!

Nou weer genoeg geouwehoerd, wat we in Phnom Penh gedaan hebben is voor de volgende keer! Jullie nog veel plezier in NL wij gaan nog even wat leuke dingen ontdekken......

Groetjes en tot de volgende keer

Koen en Sanne.

Oh ja, Wist je dat: Voordat Sanne de kamer opgaat, Koen eerst de kamers Gekko(soort salamanders) vrij moet maken. dit heeft al menig gekko zijn staart doen verliezen..

Wink

Pino

Hey,

Goed van Koen dat ie Gekko's verjaagd. Kan ie ook een keer bij ons langs komen. Ik heb ook nog een Gek(ko) thuis zitten ;-).

Nog veel plezier daar!!!!

Groetjes,

Nora

Kim

Hoi hoi

Wat leuk weer al die verhalen van jullie!!!

Jullie zullen het niet geloven maar koen je zou nu in een korte broek rondlopen hier... Het is opeens 22 graden dit weekend...

We zijn trouwens vanaf dinsdag officiele eigenaren van ons nieuwe huis!!!

Veel plezier daar nog en tot de volgende verhalen!!!

X kim

Ralf

Nou Nou at een avanturen weer!!
Ben al heel benieuwd naar jullie foto;s. Heb je mijn kaartje al gebruikt? Heel veel plezier nog!!

Rianne

Klinkt goed daar!
Lekker veel zien, en in de stijl van t land zo te horen...;)

Geniet er nog van!

Rogé en Marian

Klinkt wederom allemaal erg goed! Geniet er maar lekker van en ben benieuwd naar de foto's!

Maris en Rut

Nou nou Sanne, in Suriname hadden we gekko's als huisdier en hier moet Koen hun staart eraf halen.... Verhalen we super jongens :) Ben jaloers, maar kan wel mededelen dat ik in November met mama een paar dagen naar Budapest ga.. Mooie dingen bekijken, ons in een badhuis laten masseren en shoppen !! Niets in vergelijking met jullie ik weet het, maar toch.. Liefs Maris en Rutger P.S. Missen jullie wel hoor..