Koen en Sanne naar Vietnam, Cambodja, Sri lanka en de Malediven

Rondreis door het prachtige Sri Lanka!

Hallo allemaal,

Het heeft weer even geduurd voordat we een internetcafetje gevonden hadden, maar het ons gelukt, nu zelfs drie computers in het 'cafe'! Inmiddels zitten we al bijna op het einde van onze tour met chauffeur, die niet geheel ongecompliceerd verlopen is..

We begonnen onze tour naar het noorden, Anuradhapura, waar de oude tempels van voor cristus te zien waren. Helaas was het nog steeds regenachtig dus in de regen op blote voeten de tempels bezocht. Je moest hier wel even 20 euro pp voor betalen voor een tempel, iets wat wij niet gewend waren in de andere landen. De tempels hadden een andere stijl dan in Thailand, cambodja en Vietnam en dus toch interessant om te bezoeken. Na 5 uur tempels hadden we het echter wel gezien en zijn we naar ons hotel gereden. Sri Lanka is echt een ontwikkelingsland en dat kun je wel zien als je hier rondrijd, je ziet veel armoede en elk huis wat er een beetjefasoenlijk uitziet is dan ook een hotel. We hebben luxe hotels, wat inhoudt een simpele, schone kamer met warm water.

Laughing

Nadeze dag tempelen wide de chauffeur ons nog een dag laten tempelen, hier hebben we voor gepast en zijn alleen een tempel gaan bezoeken met prachtig utizicht over de binnelanden van Sri Lanka. We moesten wel oppassen voor apen want die liepen hier gewoon overal rond, leek net apenheul, alleen zijn deze apen nog groter en brutaler. Na het prachtige uitzicht (en toch ook maar even de tempel bekijken) zijn we naar een herbal spa geweest waar koen een heerlijke massage kreeg. Sanne had er geen prettige ervaringen mee dus die heeft een sri lankaans spelletje gedaan met lokale mensen. Helaas was ze er niet zo goed in, maar ze was een goede verliezer!!(echt waar!) De rest van de middag hebben we genoten van het uizicht van de leeuwenrock!

De volgende dag leek het eindelijk beter weer te worden toen we de klim van de Sigiriya rock gingen beklimmen. Het was een prachtige klim met als resutaat uitzicht tot oneindig toe! Helaas pindakaas, toen we eenmaal boven waren en op het punt stonden om weer naar beneden te gaan begon het toch te druppen.... Na eenmaal weer in de bus te zitten gingen we naar (ja jullie raden het al....) een Tempel in Dambulla. Dit was wel weer een andere, namelijk eentje die in een rots was, dus toch wel de moeite waard. Ja die Sri lankanen blijven ons verbazen met hun tempels!

Na weer een nachtje slapen zijn we naar Herbaltuinen gegaan, hier legden ze allemaal uit hoe ze verschillende soorten lokale medicijnen/olieen/ afslankmiddelen maakten. Echt heel apart hoe het hier allemaal aan bomen groeit terwijl het gewoon zo even bij de kruidvat gaan halen.In demiddag zijn we in Kandy naar de Botanische tuinen gaan kijken, de tuin was heel mooi maar wat ons het meest bij bleef waren de vleermuizen. Ze hadden hier echt bomen met HONDERDEN vleermuizen erin, en niet van die kleintjes maarvan die joekelsvan meer daneen meter doorsnede! ze stonken trouwens best wel. 's Avonds zijn we naar een voorstelling van traditionele dansen geweest, leuk omzien maar van gelijk dansen hebben ze hier nog niet gehoord. Koen heeft zijn lachspieren wel geoefend

Laughing

De volgende ochtend zijn we de 'stad' Kandy gaan bekijken. De aanhalingstekens betekenen dat het een wirwar van winkeltjes/stalletjes/bazaren en straatverkopers is. Wel erg leuk om te zien, ze hebbenbijvoorbeeld geen stoplichten hier,alles word dmv agenten gedaan. Daarna zijn we naareen olifanten weeshuis gegaan, hier vangen ze gewonde/zieke/achtergelaten olifanten op. Het zijn dus wilde olifanten maar je kunt er echt (soms te) dichtbij komen. 1 meter is geen uitzondering! Hekken kennen ze hier niet, in de middag loopt de hele kudde naar de rivier om zich te gaan wassen. De plaatselijke winkelstraat word dan tijdelijk afgezet, echt heel grappig om te zien! Sannestond op een punt waar de kudde olifanten recht voor haar neus voorbij kwamen, best spannend als deze beesten op je afkomen

Cool
Daarna heeft Sanne de olifanten nog kunnen voeren met bananen, echt super vet!!! Daarna heerlijk vanaf het terras kunnen kijken hoe de olifanten aan het badderen waren, wat wil je nu nog meer?! Op de terugweg naar Kandy een prachtig utizicht gehad en de dag afgesloten met een echte srilankaanse curry die voor Sanne natuurlijk veel te pittig was en alleen maar gekke bekken aan het trekken was
Tongue out

De volgende dag ging de tour verder naar het zuiden, om op de rivier te gaan raften. Om hier te komen moet je wel in twee uur in het busje zitten. Dit was geen rustig ritje, je reed langs hele diepe afgronden zonder vangrail en je kon beter je ogen gesloten houden ivm de vele bussen en vrachtautos die zich in de bus leken te boren. Helaas kon je je ogen ook niet sluiten want dan kon je meedoen met het wedstijdje verkotsen zo goed waren de wegen hier

Laughing
Maar we hebben het gehaald hoor. Raften was super gaaf alleen wel aan de korte kant. Daarna weer 3uur terug naar een ander plaatsje.het was eigenlijk maar1.5 uur maar de chauffeur kende een 'short-cut'. Deze wegwas hetzelfde als de vorige alleen waren de wegen nog wat smaller en de afgronden nog wat dieper, gelukkig wen je er snel aan
Wink

Eenmaal aangekomen bij de teafactory, bleek deze gesloten, beetje jammer, maar de volgende dag zijn we er alsnog heen gegaan.

Zo weer genoeg, de rest van de verhalen horen jullie wel in ons volgende verslagje. We moeten nu gaan want we gaan even een jungle safari doen, hopelijk zit het geluk ons een beetje mee......en zien we ook echt wilde dieren!

auf wiedersehen.

Sanne & Koen

Nel en Joep

Ha Koen en Sanne,
Wat en prachtig verhaal wer. Jaja of ge wilt of neet ma ut einde kumt in zicht. Owwe pap haet aal alles in hoes um enne lekkere pot nassi te make beej toekomst.
Nag veul plezeer in die 14 daag.

Kris

Ook ik heb eindelijk jullie reis-site gevonden (beter laat dan nooit). Sjieke verhalen en erg leuk om te lezen!!! Fijne reis nog!!

sav

hey daar!
wat een leuke dingen weer meegemaakt!
geniet er inderdaad nog maar ff van... haha al die kerken zijn ook niet alles :P
nieuws vanuit deze kant: ik heb mijn diploma gehaald! :D
xxx

Rogé en Marian

Heyhey!
Klinkt allemaal weer erg goed! Geniet er samen nog maar lekker van de laatste paar weekjes daar!

Ralf

Wer erg gave dingen mej gemaakt leas ik.
Geniet der nag va de letste weake!

Grusse ralf

Fenna

Leuk verhaal, t klinkt als een mooi land! Geniet er nog van!! Haha en van de goede verliezer geloof ik natuurlijk niet, dat moeten we met eigen ogen zien;)
Liefs Xx Fenna

Janne

Haha 'even een jungle safari doen' :-)
En ik ben het geheel met Fenna eens over dat met eigen ogen willen zien haha. Liefs