Koen en Sanne naar Vietnam, Cambodja, Sri lanka en de Malediven

Het zuiden van Sri Lanka

Hallo allemaal,

Hier weer een verhaaltje vanuit het zonnige Sri Lanka. We zullen jullie even jaloers maken met het mooie weer en uitzicht wat we hebben, want het was fanastisch mooi afgelopen dagen!

Maar laten we bij het begin beginnen, na ons vorige verslag zijn we naar Ella vertrokken via een prachtige rit met theeplantages. Helaas konden we niet met de bekende treinrit mee, omdat er een aantal bomen waren omgevallen op de rails, maar de rit was er niet minder om. Eenmaal aangekomen in Ella hebben we de mini Adams Peak beklommen. Dit is een realtief makkelijke klim via een aantal trappen naar een fantastisch uitzichtpunt over de omgegeving. We zitten in het laagseisoen dus er was verder niemand! Natuurlijk zagen we weer een weggetje wat we wel 'even' gingen volgen naar de volgende berg. Dit bleek natuurlijk veel te stijl maar eigenwijs als we waren hebben we de berg beklommen en daar heerlijk onze lunch gegeten. Na deze wandeling zijn we naar ons hotel gegaan en heerlijk genoten van ons balkon dat uitzicht had over de gehele valei.

De volgende dag zijn we op weg gegaan naar de Safari in het Yala National Park. Dit park is gigantisch groot vol mooie natuur en een hoop wilde dieren zoals vogels, krokodillen, beren, buffels, olifanten en luipaarden. De kans was natuurlijk klein dat we die laatste zouden zien, maar toch op pad met een 4weeldrive met chauffeur. Natuurlijk weer een chaufffeur die wel van rijden wist, echt niet normaal hoe hij door de jungle croste, We stuiterden nog net niet uit de auto...

Cool
Al na tien minuten had Koen de eerste olifant gespot, de chauffeur had hem niet eens gezien maar eagle eye Koen miste niks! Echt fantastisch om die wilde olifanten te zien, dit bleek niet de enige keer, we hebben ze later nog van 1,5 meter gezien. Verder nog krokodillen van 5 meter lang, echt heel gaaf. Als laatste waren we op zoek naar de luipaard, deze hadden zich echter al een week niet laten zien, maar er was eentje gesignaleerd op een rots..na een belletje van een collega van de chauffeur bleek hij weer op de rots te zitten dus...ja jullie raden het al, weer vliegensvlug naar die rots toe, gewoon met 30 km per uur hoor, hij raasde gewoon door de bossen, want echt wegen zijn er natuurlijk niet. Maar wel met resultaat, een luipaard op de rots! Echt super machtig zo'n beest. Daarna moesten we vlug naar de uitgang, deze ging om uur dicht en anders moest je heel ver omrijden, dus ons chauffeurtje ging wel even regelen dat we dat gingen halen. Dit betekende dus met Mach 6 naar de uitgang!
Surprised

na een nachtje over de wlde dieren gedroomd te hebben reden we richting Unawatuna, wat aan de zuidkust van Sri lanka langs Galle ligt. Onderweg hadden we wat stoppunten uitgezocht die we wilden zien. Als eerste bij de vuurtoren van (zijn de naam even vergeten) gestopt. Onze chauffeur had er nog nooit van gehoord maar was er helemaal onderste boven van (figuurlijk dan he). Hij wilde er fotos van hebben en ging al zijn volgende klanten hier mee heen nemen. hihi best grappig als je lokale mensen nog wat over hun land kunt leren

Laughing
. Maar het was dus een 50 meter hoge vuurtoren (die we natuurlijk ook beklommen hebben) met fantastisch uitzicht die omgeven was door rotsen, witte stranden en palmbomen, behoorlijk idealistisch vonden wij. Daarna gingen we naar een blowhole. Helaas was de zee rustig vandaag maar we hebben wel een paar mooie spuiters gezien, veel meer dan we in eerste instantie verwacht hadden! Na deze stop zijn we haar het Dutch Fort geweest in Galle, dit was niet zomaar een fort maar een super grote. Hier hebben we een korte wandeling gemaakt waarna we naar ons beach resort gebracht werden. Hier hebben we uitzicht op de blauwe zee, echt fantastisch! Helaas was het al begin avond voordat we een wandeling op het strand gingen maken op zoek naar een eettentje, Hiervoor moesten we wel even voor een rots lopen wanneer het water terug de zee in stroomt. Natuurljk ging dit weer mis bij Sanne, die dacht halverwege al droog aangekomen te zijn...niets was minder waar natuurlijk. de grootste golf moest nog komen en plons....Sanne was klets nat
Laughing
daarna hebben we wel lekker gegeten.

De volgende dagen hebben we heerlijk aan het strand gelegen met een cocktail en boekje erbij, wat wil je nu nog meer? Nou onze hoteleigenaar wist ons goed te vermaken..Ze zijn namelijk het hotel aan het opknappen en daar horen natuurlijk nieuwe foto's bij voor op de site en hij vond ons wel geschikt om overal te posseren! Wij zijn natuurlijk helemaal geen fotomodellen maar wilde best even op ons bedje liggen, helaas hield het daarmee niet op, in het zwembad, op het balkon, op het terras, aan de tafel etc.. De fotograaf werd steeds enthousisaster haha

Laughing

Zuid Sri lanka staat ook bekend om haar Whale watching. Dit konden we dan natuurlijk ook niet overslaan. De volgende dag om 5:30 uit de veren om om 6 uur bij de receptie te staan. Helaas om er daar achter te komen dat de chauffeur nog sliep. Het was inmiddels 06:20 toen de chauffeur wakker was(en ik denk de rest van het hotel ook zo hard werd er bij hem op de deur gemept

Cool
) De rit van 45 min werd wat ingekort, dus na een angstaanjagende 25 minuten waren we bij de boot. Hier zagen we al na zo'n 5 min 2 dolfijnen. En na zo klein uurtje zagen we onze eerste blauwe vinvis. Echt machtig groot deze beesten!!!!!

De dagen erna zijn we eigenlijk barbie en ken geweest, mooi op het strand met een boekje, cocktail, witte stranden en azuurblauwe zee. Heerlijk genieten dus! Alleen vandaag tijdens onze reis naar Negombo hebben we nog een Turtle farm bezocht. OOK echt mooie beesten. de grootste die ze hier hadden was zo'n meter in doorsnede, toch wel een beetje groot voor het gemiddelde aquarium thuis.

Zo wij gaan nog even wat lekker eten opzoeken ( al hebben we ook super zin in Hollandse Kost). Over een paar dagen vliegen we naar de Maladiven, daar zijn we ook wel benieuwd naar!

Tot de volgende week voor ons laatste verhaaltje alweer.

Liefs Koen en Sanne

P.S Voor de foto's zullen jullie even moeten wachten tot we terug zijn, we krijgen er geen meer op site gezet vanwege trage internetconnectie.

Pino

Hey Sanne en Koen,

Goed om te horen dat jullie het naar je zin hebben. Als je echte thee wil drinken, ben je in het juiste land. Nichtje van mijn moeder neemt altijd verse thee mee vanuit Sri Lanka voor mij en oma! Dus geniet ervan en als jullie terug zijn, dan kom maar langs voor een echt kopje thee.

Groetjes,

Pieter en Nora

ps wel foto's meenemen!!!

Nel en Joep

Prachtig verhaal weer. Hoe verzinnen jullie het telkens weer. Leuk om de inheemse bevolking nog wat te leren.
Veel duikplezier op de Maladiven.

Nel en Joep

Elke

Wauw, wauw, wauw!! Wat een mooie verhalen/ belevenissen!!

Janne

Eigenwijs...dat wist ik nog niet ;-)
Wat gaaf om al die dieren in levenden lijve te zien, daarmee maken jullie me inderdaad jaloers!
Haha, ik zie het al helemaal voor me dat Sanne kletsnat wordt.

Geniet er nog maar goed van!!!! Maar zo te lezen gaat dat helemaal goed komen...
Xx

Manon, papa en mama

Hoi Sanne en Koen,

jullie vervelen je geen minuut, waar jullie ook zijn. Uit alles blijkt dat de reis heel indrukwekkend en vol verrassingen is. Nu nog een weekje naar een prachtig resort en dan............................

Heel veel plezier nog Mamma Pappa en Manon

Mark en Rianne

wauw! Klinkt echt superruig!! Nou ben ik wel heel benieuwd naar jullie foto's!!
Geniet er nog van samen!!!

Liefs!

Ralf

Wet en vette verhalen! Nou nag en dikke weak en da kunde wer va de frikandelle speciaal en boeremos genieten! Hiel veul plezeer nag op de witte stranden va de malediven.