Koen en Sanne naar Vietnam, Cambodja, Sri lanka en de Malediven

van noord naar midden vietnam

Hallo allemaal

Na ons laatste verhaal zijn we nog een dag in Sapa in het noorden van vietnam gebleven, hier hebben we nog een (volgens de toeristen informatie) lichte tocht gelopen. Er kwamen de hele tijd scooters voorbij gereden met de vraag om we met hun omhoog wilden. Wij lachen...we zijn toch geen mietjes. Dat hebben we geweten! De tandjes! bij dikke 30 graden zo'n 5 km bij 10% omhoog wandelen, toch best pittig

Cool
. Sanne dacht ook nog een kort weggetje te weten, Koen deed er niet aan mee, hij was de verstandige van de twee bleek later. De slippers van Sanne moesten uit en op handen en voeten kwam ze boven geklauterd, maar gehaald heeft ze het!

Na Sapa zijn we weer met de nachttrein naar Hanoi vertrokken waar we de dag gespendeerd hebben met decadent in koffiecafes zitten, lekker naar musea gaan en de bekende Pho (vietnamese specialiteit, lees; noodlesoep met veel vulling erin) eten. Het met stokjes eten gaat trouwens steeds beter!

En daarna was het weer de beurt aan de volgende nachttrein, ditmaal naar Hue. Dit is een klein stadje in midden Vietnam. De weersvoorspellingen waren zeer slecht maar bij aankomst bleek het stralend weer te zijn! lekkkeeerrrrr! (hoe is het trouwens bij jullie

Tongue out
). Na alle dagen druk bezig hadden we besloten hier eens lekker te relaxen in ons heerlijke hotel MET zwembad deze keer, echt lekker! De dag erna een beetje door de stad geslenterd maar ook toen lagen we al snel weer in het zwembad, Maar niet voordat we een heerlijke full body massage van een uur hadden genomen. Oh ja we hebben in Hue ook onze eerste supermarkt gezien.

De derde dag (vandaag dus) zijn we met een drakenboot een aantal tempels, voormalig woonverblijven engraf tombesvan de voormalig koningen van Vietnam gaan bezoeken. Het was wel apart dat die tempels en tombes zo kollosaal, luxe en mooi afgewerkt is zijn terwijl de rest van het land van een paar dollar moet leven. Maar desalniettemin niet minder indrukwekkend.

zoals jullie lezen weer een mooie week voorbij, het vliegt echt voorbij hier. Het gaat ook steeds makkelijker om met de mensen om te gaan en elkaar te begrijpen en ritjes te regelen, das wel relax! Oh ja jullie vroegen jullie je nog af of er geen Sanne dingetje waren, die waren er wel hoor, we hadden ze alleen niet benoemd de vorige keer, volgens mij (Koen) valt het echter nog wel mee, een paar voorbeeldjes:

*Oeps, sorry ik heb de WC rol in de plee laten vallen en nu......(de enige rol die we hadden)

*Oeps, Sanne laat een rummicub steentje precies tussen twee etages(we zaten twee hoog) vallen waarna een Vietnamees halsbrekende toeren uit ging halen om dat steentje voor ons terug te halen. We hebben hem wel een drankje aangeboden daarna.

*sanne met een afdaling de grond even van heel dicht bij wilde bekijken, dit met twee blauwe knieen tot gevolg.

De rest houden we lekker voor ons zelf.

Tot volgende keer,

Groetjes Koen en Sanne

PS: leuk dat jullie allemaal reageerden! Voor ons ook weer erg leuk om te lezen!