Koen en Sanne naar Vietnam, Cambodja, Sri lanka en de Malediven

Van Hoi Ann naar Dalat

Hallo allemaal,

Wat gaat de tijd toch snel hier, alweer een weekje vol met mooie, indrukwekkende, relaxe en avondtuurlijke dagen achter de rug!

Na Hue zijn we met de bus naar Hoi Ann vertrokken. Bij aankomst regende en waaidehet zo harddat we echt dachten, sjit zo is het weer in het zuiden dus...... Maar gelukkig bleek het alleen maar een typhoon te zijn die overtrok,de dagen erna was het weer weer gewoon super.Tja de weersvoorspellingen krijgen we niet echt mee hier

Laughing

Maar Hoi an is duseen klein stadje met chineese invloeden. Het ziet er gezellig uit met in de avond lampionnen alsverlichting. De stad staat bekend als mode stad, wat inhoud dat je in een straatje wel twintig dezelfde winkeltjes ziet die allemaal de nieuwste mode voor je willen maken voor de laatste prijs en (schijnbaar)goede kwaliteit. Na een goede uitgekozen te hebben konden wijhet natururlijk niet weerstaan om ook iets te laten maken. We kregen uitgebreid te tijd om te bladeren in de boeken (gewoon gekopieerde blaadjes van H&M, Mexx, dept, tommy hillfingeretc). Ze konden echtalles namaken! Na wat onderhandelen van Sanne (natuurlijk weernet niet buiten gezet) hebben we een blazer voor ons beide en een prachtig jukje voor Sanne latan maken. Na twee dagen hebben we het opgehaald en het zag er echt fantaistisch uit! Na het passen vlug naar huis want het weer was echt omgeslagen binnen vijf minuten, het kwam met bakken uit de hemel!

In Hoi Ann zijn we ook naar My Son geweest, dit zijn hindoe tempels uit de oudheiddie helaas wel erg beschadigd waren door bombardementen van de amerikanen in de vietnamoorlog, ze waren nog steeds wel erg indrukwekkend!

De dag erna hebben we een moterbike gehuurd en zijn we naar Da Nang gereden langs de prachtige kust. Tussendoor wel even moeten stoppen voor een regenbui (lees dus: het komt met bakken uit de hemel en binnen vijf minuten weer zon!). Daar hebben we de Marmer Bergen beklommen, natuurlijk weer een trap die in Nederland niet door de keuring komt, maar we zijn heel aangekomen(jep zonder te vallen). De adembenemende grotten met tempels erin waren zeker de moeite waard. Natuurlijk ook het hoogste uitzichtpunt bezocht, de vrouw die dat aanwees zij een leuke route te hebben, nou het leek wel of er geen einde aan de trap kwam! Het resutlaat was wel een geweldig en genieten! Na een bezoekje aan de bergen lekker naat het strand gereden.

De laatste dag in Hoi Ann hebben we een kookworkshop gedaan, deze was echt fantastisch! We gingen eerst naar de lokale markt om de ingredienten te kopenom vervolgens met een boot over de rivier op een mini bootje overte stappen en door de jungle te varen. Hier kwamen we in een dorpje uit waar we heerlijke verse spring rolls, pancake (echt te lekker), beef salade en pho (noedelsoep) gemaakt hebben. Natuurlijk ging het regelmatig mis met Sanne, die ongeveer alles uit haar handen liet vallen, de vietnamese konden er ernorm om lachen. Koen deed natuurlijk weer of hij de professional was en bakte de beste pancake.

Cool
Na het menu zelf opgegeten te hebben hebben we liggen uitbuiken rond het zwembad bij het hotel om vervolgens de nachtbus (jaja die is er ook, inmiddels alle vervoersmiddelen wel gehad) naar Nha Trang te nemen.

In Nha trang hebben we niks gedaan behalve aan het strand gelegen. Vervolgens zijn we de volgende dag met de bus naar Da Lat gegaan. Hier hebben we een spectaculaire canyoning gedaan!!! Echt gewelding in de natuurlijk van rotsen afgesprongen en geabsyld van een waterval! Natuurlijk kon Sanne niet zonder kleerscheuren eruit komen, gelukkig is het bij een snijwondje gebleven

Tongue out
Koen en ik voelde ons net Tarsan en Jane! De tochten door de junge gaan namelijk niet over paden ofzo maar gewoon over rotsen klimmen, zonder hulp ging dat soms moeizaam......maar waarrempel we hebben het gehaald!Na een heerlijke lunch zijn we de omgeving van Da lat per auto gaan bekijken en hebben we echt een reuze Boeda gezien, niet normaal zo groot. Verder nogeen pagoda, watervallen, dorpje, rijstwijn- en zijdefabriek bekeken, heel interessant allemaal. Je wordt met de neus op de feiten gedrukt hoe goed wij het in Nederland hebben. Wij kopen een pak koffie of kopen een mooi kledingstuk in de winkel, maar hier gaat daar weken/jaren hard werk aan vooraf!

Zo dat was het wel z'n beetje wat we afgelopen week gedaan hebben, nu heerlijk ergens eten en dan vertrekken we morgen naar Ho Chi Min City (Saigon)!Op naar de laatste week Vietnam.

het gaat allemaal echt te snel hier! echt genieten van de cultuur/natuur en de mensen hier!

Tot de volgende keer maar weer!

Groetjes Sanne en Koen

Nel en Joep

Geweldig wat jullie allemoal seen en doon. De volgende kier goan Drees en ik ok mej, want same kunne weej ok veul hahaha.
Geniet van jullie verdere trektocht en weej kieke al wer oet nar jullie volgende verhaal.

Nel en Joep

Manon

Hallo Koen & Sanne,

Echt geweldig om dit allemaal te lezen! Ik ben echt benieuwd naar alle foto's als jullie ooit nog een keer van plan zijn om thuis te komen ;)

Heel erg veel plezier nog allebei en ik ben benieuwd naar jullie volgend verhaal! :)

X Manon

Pino

Hey Sanne en Koen,

Goed om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. En Koen, je wist van te voren dat het met Sanne een avontuur ging worden. Ik geloof niet dat dat ooit zal veranderen!!

Geniet van de komende dagen!!

Groetjes,

Pino

Mark en Rianne

Ha Koen en Sanne!

Soow dat klinkt indrukwekkend! Ook leuk dat jullie zo'n gevarieerd programma hebben!
Ik mis alleen de foto van jullie nieuwe kleren;) (ben benieuwd:P)

Geniet er nog van samen!

Liefs
Mark en Rianne

Manon Jo en Annie,

Hoi Sanne en Koen,
Als ik jullie verhaal lees is het al net alsof ik in Vietnam ben, jeetje zeg, hoe weet je waar je overal moet zijn en kunnen jullie al vietnammees?
Inproviseren jullie er maar wat op los met al die grotten, tempels ,boottochtjes klimpartijdjes en de trapjes en dan ook nog een kook workshop hoe kom je erop, wel kei leuk, of hebben jullie dit allesvanuit hier geregeld nu jullie doen wat ik nooit zal durven ben ik bang maar helemaal super alleen al om jullie verhaal te lezen, geniet er maar lekker van en wij genieten van jullie reisverslagen, groetjes en heel veel liefs Manon Papa en Mama

Ralf

Zow Koen en Sanne dat gaat wel goed met jullie zo te lezen! Echt gaaf om te lezen wat voor avonturen jullie allemaal beleven. En ik moet me inderdaad bij Nora aansluiten met Sanne is alles een avontuur :).
Heel veel plezier en geniet ervan!

Groetjes Ralf

Janne

Ha Sanne en Koen!

Echt gave avonturen die jullie meemaken!!
Natuurlijk extra door de Sanne-acties...dat maakt zo'n reis alleen maar spannender haha.
Ik ben ook benieuwd naar de kleren...leuke herinnering aan de reis :-)

Xx